milan - udinese 2-1

Glömde helt bort att berätta för er att Milan vann igår! 2-1 blev det till Milan, mot Udinese. Missade dock första 30 minuterna (dåligt värre) för att min tv inte ville sammarbeta! Men SÅKLART har jag en app som meddelar minsta lilla sak som händer, en sån app borde alla ha! Används dock bara de få gånger man inte har möjlighet att kolla på matchen.
Efter 19 minuter hörde jag ett pip från telefonen, Milan låg under. Antonio Di Natale (som för övrigt leder italienska skytteligan med 17 mål gjorda - 2 mer än Zlatan) hade stänkt in 1-0 för Udinese. Fasen var min första tanke, nu sumpar dom. Liksom, 1-0 efter 19 minuter, det kommer inte sluta bra. MEN i den 77:e minuten kvittrade Maxi Lopez till 1-1 och jag blir så glad! Jag chockade till och med mej själv med ett oförberett, högt skrik så jag sträckte min otroligt jobbiga nacke på något sätt, gör ont! Hahaha. Iallafall, glad blev jag men det blir jag ju alltid när det går bra för Milan.
Men det tar inte slut där! I den 85:e minuten ger Stephan El Shaarawy milan ledningen med 2-1, Maxi Lopez stod för framspelningen, och det är ju helt fantastiskt. Så dåligt som milan spelade i första och sen så går dom och vinner matchen, görnajs! Denna match var tippad som en svår match för Milan som är otroligt skadedrabbat just nu, minst halva laget. Dessutom är ju Zlatan avstängd och det gör ju inte saken bättre! Men det är i dessa tider (haha) som bänkvärmarna får kliva fram och visa framfötterna, och det gjorde dom ju helt klart! Gillar samarbetet mellan Zlatans två ersättare, El Sharaawy och Lopez, mycket bra! Tror även att El Shaarawy är milans framtid, killen är bara 19 år och har bara varit i Milan sen i mitten av 2011 men presterar redan på topp, DET är najs!

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback