Till alla mina älsklingar

I AM ALIIIIIIVE!
En aning förkyld men det var det värt! Har haft det helt sjukt bra och jag är helt kär i staden och människorna, have to go back - soon! Käkat apgod pizza, shoppat, träffat fina Iza och fina Linus som bor två timmar bort från milano, gått på fotboll på världens bästa plats och sist men inte minst frusit halvt ihjäl! Alltså det har varit så sjukt kallt så jag och min kära moder visste inte riktigt vart vi skulle ta vägen det första dygnet haha! Värst var det iallafall på San Siro, måste ha varit minst -15 grader! Inte jättenice för oss som satt i princip stilla i 4 timmar, har aldrig huttrat så i hela mitt liv - därav förkyldningen!
Men trots kylan så satt jag och log under 90 minuter, även ifall Zlatan blev utvisad. Men hela grejen, upplevelsen, känslan och atmosfären gjorde mig lycklig! Innan matchen drog de igång massa klipp från milans tidigare mål och när jag ser mitt favoritlag, och favoritspelare bli så glada, ja då kan jag inte hålla mej, jag måste lipa lite! Hahaha, jag vet att det låter helt sjukt men jag tycker om detta lag och dessa killar så mycket att jag kan faktiskt inte behärska mig! Nu var det ju inte så att jag satt å storböla haha, men jag fällde en och annan tår faktiskt! Pricken över i:et kom när de visade klipp på Antonio Cassano, då brast det! Kan berätta mer om denna fantastiska människa i ett annat inlägg, är lite lätt känsligt för min del haha.
På måndagmorgonen var det dags att flyga hem. Flyget skulle gå vid 12.50 så jag och mamma var där redan klockan 11.00 för att kunna relaxa liksom. Men då hände denna fantastiska sak (not), vi kom fram till våran lucka där vi skulle lämna in väskorna och kollar på skärmen - CANCELLED! Först blev jag ganska glad faktiskt haha, för jag trodde att jag skulle få stanna i Milano i ett dygn till, meeeeeeeeeeen! Såklart blev det inte så, flyget bokades om. Vi skulle nu få lyfta från Linate flygplats (en av milans flygplatser) klockan 17.30 - yeeey! Från Linate skulle vi alltså flyga till Frankfurt, tyskland, för att sedan flyga vidare till stockholm. Så där skulle vi alltså sitta, i över 5 timmar å bara glo! Lagom less var jag, inget internet, inga roliga affärer, mensvärk å allting var bara skit! Ledsen var jag också, ville verkligen inte åka hem! Ville stanna var i milano å bara leva! Usch hemskt..
Tillslut kom vi fram till stockholm, klockan var då runt 22.00 på måndagskvällen och nu väntade en resa från Stockholm och hemåt! En resa på typ 4 timmar, gödigt! Kom hem runt 03.30 på natten så det blev att stanna hemma på tisdagen, hade verkligen inte gått att komma upp så det var väl lika bra det!
Har inte så jättemånga bilder från resan på datorn än, ska lägga in dom när jag kommer till mamma på söndag, hon har kameran! Men sålänge får ni nöja er med ett par Iphonebilder, duger ganska bra ändå!
Här sitter jag, glad som ett as i vad jag tror är Cassanos stol, kan vara Robinhos också, kommer inte riktigt ihåg. Det var iallafall riktigt mäktigt att vara inne i både Milans och Inters omklädningrum (san siro-rundvandring).
Vi var självklart inne i världens bästa affärer på en av våra shoppingrundor, AC Milan Megastore! Jag säger bara scheisse vilket underbart place! Gick runt med kameran som en dåre och tog kort! Det fanns allt och sjuuukt stort var det! Berättar med om detta när jag kan erbjuda mer bilder huehue.
(Att jag ser ut som en mupp på denna bilden kan ni ju ignorera!) Som sagt så träffade vi dessa fina människor, Iza och Linus samt Kenan, tror man kan kalla honom Linus kontaktperson. Linus spelar fotboll i ett lag i Serie B borta i italien så då var dom så söta och åkte och träffade oss i Milano. Vi gick ut och åt på kvällen och nästa dag träffades vi på stan i någon timme innan jag och mamma var tvungen att dra bort till San Siro och hämta våra biljetter!
Happy girl! Kan säga att jackan flög på lika snabbt som den flög av när jag skulle visa upp mina snygga tröjor haha. HUR KALLT SOM HELST!!!! Var en hel del svenskar på plats, b.la två svenska grabbar, typ 20 år från Halmstad, som vi tillsammans med dom letade upp våra platser, vi skulle ändå sitta på samma rad. Tillslut hittade vi våra platser och satte oss ner och tog en miljard bilder för att fånga det otroliga ögonblicket!
Detta är verkligen något som alla måste uppleva! Helt sjukt fantastiskt! Stämningen är helt sjuk! När Milanklacken drar igång och när högtalarna spelar Milan-låten, rysningar! Zlatan blev ju även utvisad, jag kan säga att det blev knäpptyst! Ingen fattade vad som hände! Men innan det, när napolispelarna (syftar speciellt på deras målvakt) fick fnatt, herregud! Känslan på arenan denna minut var heeelt crazy! Italienarna på raden över mig var helt galna, det bara flög saliv på min jacka haha! En fantastisk upplevelse faktiskt!
På måndagen var det som sagt dags att åka hemåt, saaadface x2000! Flög över ett snötäckt alperna i solnedgången, det var lika fint som det lät!
Så, nu hoppas jag att ni är nöjda sålänge! Ni som läser får gärna kommentera om va ni vill läsa om i framtiden också, thaaaank you! Ciao ♥

Kommentarer
Postat av: Linnea

ÄVEN FAST JAG TYCKER ATT DET ÄR KUL FÖR DIG SOM HAR FÅTT GÖRA DETTA! SÅ ÄR DET ÄNNU BÄTTRE ATT DU ÄR HEMMA MITT LILLA HJÄRTEGULLIMULLI! <3 mohihi

2012-02-09 @ 21:45:39

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback