Milano dag 1

Klockan var ställd på 02.45, klockan 03.00 skulle vi åka. Var inte alls svårt att komma ur sängen, jag i stort sett flög upp och slängde på mig onepiecen (som jag sedan förstod var ett mycket dåligt val, när vi väl var på arlanda) och packade i det allra sista i resväskan. Ca 15 min senare satt mor min och jag i bilen, jävligt taggade!
Resan upp till stockholm tog ungefär 4 timmar, men det var det värt! På arlandaparkeringen letade vi upp en parkeringsplats i mörkret och traskade sedan vidare i snön till busshållplatsen och lämnade våra väskor och sprang sedan in till värmen, i en liten vänthall och väntade på bussen.
Väl inne på flygplatsen checkade vi in och gjorde allt det där man gör på en flygplats.
När vi sedan satt och väntade på att få gå ombord så satt vi borta vid våran gate. Där satt även massa italienare som skulle resa hem igen. Dom där italienarna var lite roliga, dom satt och pratade med varandra..OM ZLATAN! Dessutom skrattade dom! Hmm.. Och de satt inte bara och pratade med varandra om Mr Ibra, nejnej! Dom pratade med andra italienare i sina telefoner också! Nu är ju inte jag någon superexpert på italienska men vissa ord förstår jag, så dessa män (bl.a Carlos som en hette, haha tjuvlysnarN #1) kanske satt och pratade jättefint om honom, vad vet jag! När vi sedan fick gå ombord så hamnade vi framför en pappa och hans vuxna son. Pappan var tydligen en sportjournarlist eller något, dock ingen känd för då hade ju nörden, även kallad Alva, känt igen honom. Men icke sa nicke! Iallafall så satt han och sonen hela resan och spelade fotbollsfrågesport. Det var helt otroligt vad dom kunde sin fotboll! Blev rätt impad. Särskilt av sonen, som inte ens var född när hälften av det han snackade om ägde rum. Så där snappade jag upp lite fakta, rätt kul faktiskt!
Efter 3 timmar landade vi på Linate flygplats i Milano, sprang och hämtade väskorna och tog sedan en taxi till vårt hotell. Där checkade vi in och gick till vårt rum. Vi öppnade dörren och SAAAAAATAAAAAAAN vad kallt det var! Hahaha, vi höll på att frysa ihjäl och tänkte "nämen såhär kallt kan vi ju inte ha det". Och tydligen hade mamma bett mig leta efter en "temperatur-höjar-grej", men det hörde ju inte jag så det blev ingen temperaturhöjning.
Vi bytte om till lite vettigare, och varmare kläder (sjukt kallt i milano!) och gav oss ut på stan. Vi letade upp en mysig liten pizzeria och beställde två svingoda pizzor, dom kan sin grej italienarna! Efter det haffade vi en taxi och jag visade en anteckning i telefonen, på en shoppinggata som sportbladets Jennifer Wegerup tipsat mig om, för chauffören. När han sedan stannade så hade vi hamnat på värsta shoppingparadiset! Helt sjukt vad affärer och folk! Där gick vi och kollade i affärerna men letade samtidgt efter Galleria San Carlo. I Galleria San Carlo mina vänner ligger miland officiella shop, Milan Megastore! Efter en stunds letade lyser något rött upp mitt framför oss, vi hade hittat paradiset!
Här inne shoppade vi loss! Jag köpte en sån där vacker Zlatan-tröja ni ser där borta i det vänstra hörnet och en tjocktröja med massa milangrejer på. Gick på 1500 spänn men det var det värt! Har sparat så länge för denna resan så det hade gärna fått kosta det dubbla. När vi var klara med shoppingen åkte vi tillbaka till hotellet. Jag har aaaaaaaaldrig haft så ont i mina fötter i hela mitt liv! Men platta uggs med dubbla raggsockar kanske inte är världens bästa shoppingskor...
Väl på hotellet så somnade både jag och mamma i en timme. När vi vaknade bestämde vi oss för att gå ut och äta. Vi gick och gick och gick men hittade inget ställe vi ville äta på, så vad blev det? Burger King. Haha, inte så exklusivt men gott var det. Medan vi satt och åt så gick det förbi en man, flera gånger utanför fönstret. Han var hemlös och hungrig. Och där satt jag och åt, och tyckte så synd om honom! Så av ren medkänsla så fick han mina pommes sen när vi skulle gå, och han blev så glad! Han sa "grazie" och tog sig på hjärtat och log mot mig, då höll jag på att börja gråta hahaha! Ajuste, innan BK så var vi och handlade på en supermarket. Köpte lite goa grejer att ha på hotellrummet på kvällarna, göttmos!
Detta var dag 1, får se när dag 2 kommer upp, ciao! ♥

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback